Diagnostisch onderzoek

27. jul 2022

Efficiënt gebruik van moderne diagnose apparatuur

Om uw gezichtsscherpte te behouden is het belangrijk om onderzoeken en behandelingen uit te voeren m.b.v. innovatieve medische techniek. Dankzij recent ontwikkelde lasertechnieken en de digitale verwerking van gegevens kunnen onze oogartsen afwijkende veranderingen aan de ogen zeer precies in een vroeg stadium diagnosticeren en effectief behandelen. Welke apparatuur daarvoor wordt gebruikt t.b.v. welke diagnoses en behandelingen kunt u in onderstaande informatie lezen.

Onze apparaten

IOL-Master

Optische biometrie

M.b.v. een lasermeting kan, voor een optimale berekening van kunstlenzen, de aslengte van het oog worden gemeten. Wij adviseren hiervoor het onderzoeksapparaat IOL-master.

Pentacam® HR

Pentacam®

Met een Pentacam® wordt de voorste oogkamer opgemeten. Dit wordt gedaan bij staar (cataract), hoornvliesaandoeningen en laser- en lenzenchirurgie.

Pentacam-Pachymetrie

Pachymetrie

Bij pachymetrie wordt de dikte van het hoornvlies gemeten. Met pachymetrie wordt een betrouwbare meting verkregen.

Spaltlampenfotographie - Haag Streit

Spleetlamp fotografie

Bij elke oogaandoening is het belangrijk om de diagnose en het verloop te documenteren. Omdat veel aandoeningen een sluipend karakter hebben, worden deze met behulp

Hornhauttopographie - Diagnostisch onderzoek - Augenärzte Gerl & Kollegen

Hoornvliestopografie

Met behulp van een keratograaf maken wij een hoornvliestopografie. Het hoornvlies wordt heel precies in kaart gebracht, waardoor elke afwijking zichtbaar wordt.

itrace-device

Aberrometrie

Aberrometrie wordt toegepast bij staar (cataract), hoornvliesaandoeningen en laser- en lenzenchirurgie. Met een aberrometer kunnen verschillende afwijkingen m.b.t. het gezichtsvermogen worden onderzocht en vastgesteld.

Optomap

M.b.v. de Optomap methode kan het netvlies, zonder het wijdstellen van de pupil, op afwijkingen worden gecontroleerd.

Contact en afspraken

Kontaktieren Sie unsNeem contact opContact usقم بالتواصل معنا

Wij staan graag voor u klaar!

info@augenklinik.nl

Tel.: