Rimpelbehandeling met Hyaluron

27. jul 2022

Allgemeine Information

Hyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van ons lichaam, het bindt het vocht in de huidcellen. Hierdoor verkrijgt de huid haar elasticiteit, volume en spanning.

De laatste jaren hebben injecties met het natuurproduct hyaluron laten zien, dat dit een veilige en effectieve methode is om statische en dynamische rimpels in het gezicht te behandelen. Statische rimpels ontstaan door het natuurlijke verouderingsproces. Door de vermindering van elastisch weefsel verliest de huid aan spanning. Het lichaamseigen hyaluronzuur neemt steeds meer af en daarmee ook de vochtopnamecapaciteit.

Dynamische rimpels, zoals fronsrimpels, veroorzaken een structureel defect in de huid, waardoor ook zonder dat het voorhoofd actief wordt gefronst, deze rimpels zichtbaar zijn. Hyaluroninjecties zijn in beide gevallen een veilige en effectieve behandeling. De rimpels worden door de hyaluroninjecties minder diep.

Faltenbehandlung mit Botulinum

Deze opvulling laat rimpels vrijwel verdwijnen en de huid krijgt haar volume, vitaliteit en spanning weer terug. Het effect is direct na de behandeling zichtbaar. In de regel houdt het esthetische effect 12 maanden aan. De duur van de werking is afhankelijk van de snelheid waarmee het lichaam het hyaluronzuur afbreekt. Het kan poliklinisch en onder locale verdoving worden toegepast. De duur van een behandeling varieert van 15 tot 30 minuten.

Faltenbehandlung mit Hyaluron-pat

Bijwerkingen

Hyaluron is een zeer veilige substantie ter behandeling van rimpels in het gebied van het gelaat. Desondanks kunnen er af en toe bijwerkingen van voorbijgaande aard optreden, zoals roodheid en zwellingen in het behandelde gebied. Een infectie treedt zeer zelden op mits alle hygiënische voorschriften in acht worden genomen.

Meer lezen

Schlupflider und Hängelider

Hangende oogleden

Overtollig huidweefsel van het boven- of onderooglid wordt een blefarochalasis genoemd. Dit natuurlijke verouderingsproces is meestal vanaf ca. 40 jaar zichtbaar.

Veraenderung der Haut - Rimpelbehandeling met Hyaluron - Augenärzte Gerl & Kollegen

Huidverandering

Ondanks een gezonde levensstijl en een optimale verzorging van de huid, kunnen er in de loop der jaren huidveranderingen ontstaan.