Netvliesaandoeningen
- Behandelingen -

Als u van het ene op het andere moment lichtflitsen in het oog ziet of een zwerm zwarte puntjes, dan kunnen dit aanwijzingen zijn voor een netvliesaandoening, zoals:

• een netvliesloslating
• ouderdomsafhankelijke netvliesveranderingen of
• netvliesgaatjes

Bij hoge bloeddruk en bij diabetes kunnen netvliesveranderingen als bijverschijnsel optreden.

Operatieve Behandeling

Bij netvliesaandoeningen is in de regel een operatieve behandeling vereist. Bij netvliesgaatjes of degeneratieve veranderingen is het noodzakelijk om het netvlies weer op de onderlaag te bevestigen. Bij een netvliesloslating moet het netvlies weer worden aangelegd. De oorzaak en de grootte van de loslating zijn bepalend voor de soort operatie waarvoor wordt gekozen.

Meer behandelingen

Het coronavirus
Hoe gaat Augenklinik Ahaus hiermee om?

Onze taak als zorgverlener is het om de zorg voor onze patiënten te waarborgen, zowel nu als in de toekomst. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de infectieketen te onderbreken, hebben wij extra maatregelen genomen. Wij nemen deze taak uitermate serieus en houden hierbij rekening met alle aanbevelingen van het Robert-Koch-Institut (RKI) op het gebied van uitgebreide hygiëne ter bescherming tegen het virus. Let op! In Duitsland is het dragen van een neus-mondkapje in openbare ruimtes verplicht. Kom daarom alleen met uw eigen mondmasker binnen.

MEER INFORMATIE