Netvliesaandoeningen
- Behandelingen -

Als u van het ene op het andere moment lichtflitsen in het oog ziet of een zwerm zwarte puntjes, dan kunnen dit aanwijzingen zijn voor een netvliesaandoening, zoals:

• een netvliesloslating
• ouderdomsafhankelijke netvliesveranderingen of
• netvliesgaatjes

Bij hoge bloeddruk en bij diabetes kunnen netvliesveranderingen als bijverschijnsel optreden.

Operatieve Behandeling

Bij netvliesaandoeningen is in de regel een operatieve behandeling vereist. Bij netvliesgaatjes of degeneratieve veranderingen is het noodzakelijk om het netvlies weer op de onderlaag te bevestigen. Bij een netvliesloslating moet het netvlies weer worden aangelegd. De oorzaak en de grootte van de loslating zijn bepalend voor de soort operatie waarvoor wordt gekozen.

Meer behandelingen

Geachte patiënt(e),

onze taak als zorgverlener is het om de zorg voor onze patiënten te waarborgen, zowel nu als in de toekomst. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de infectieketen te onderbreken, hanteren wij de 3 G-maatregel:

G voor Gevaccineerd
G voor Getest
G voor Genezen

Neem daarnaast volgende basisregels in acht:

Afstand:                 Hou 1,5 m afstand.
Hygiëne:                Ga uw handen desinfecteren.
Mondkapjesplicht: Draag een FFP-2- of medisch mondkapje.