Papillom

Een papilloom is een goedaardige woekering van huidcellen, die soms door virussen wordt veroorzaakt. Ze kunnen afzonderlijk, maar ook naast elkaar ontstaan en kunnen breed zijn en vlak op de huid liggen, of smal zijn en een beetje uitsteken. Het oppervlak is enigszins onregelmatig. Papillomen behoren tot de goedaardige tumoren en hoeven medisch gezien niet te worden verwijderd. Vaak willen patiënten om cosmetische redenen verwijdering van een papilloom.

De meeste papillomen veroorzaken geen klachten.

Het onderzoek naar een papilloom is eenvoudig . De oogarts onderzoekt het oog m.b.v. een microscoop (aan de speetlamp).

Operatie

Als een patiënt verwijdering van het papilloom wenst, dan wordt dit m.b.v. een schaarsnede uitgevoerd. Hierbij wordt het papilloom zoveel mogelijk bij de basis verwijderd, zodat er geen infectiecellen achter blijven, die voor herhaling kunnen zorgen. Bloedstelping gebeurt door de bloedvaten uit te schakelen. In een enkel geval moet de wond worden gehecht. De operatie duurt 15 minuten en wordt onder plaatselijke verdoving uitgevoerd.

Het coronavirus
Hoe gaat Augenklinik Ahaus hiermee om?

Onze taak als zorgverlener is het om de zorg voor onze patiënten te waarborgen, zowel nu als in de toekomst. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de infectieketen te onderbreken, hebben wij extra maatregelen genomen. Wij nemen deze taak uitermate serieus en houden hierbij rekening met alle aanbevelingen van het Robert-Koch-Institut (RKI) op het gebied van uitgebreide hygiëne ter bescherming tegen het virus. Let op! In Duitsland is het dragen van een neus-mondkapje in openbare ruimtes verplicht. Kom daarom alleen met uw eigen mondmasker binnen.

MEER INFORMATIE