Optomap (netvlies)

Modern netvliesonderzoek zonder wijdstelling van de pupillen

Meer zekerheid door documentatie van controleonderzoeken!

Een Optomap-onderzoek geeft u inzicht in uw gezondheidstoestand.

Welke aandoeningen kunnen met de Optomap worden herkend?

• netvliesloslatingen, netvliesdefecten
• ouderdomsafhankelijke maculadegeneratie
• pigmentveranderingen
• diabetes
• hoge bloeddruk
• tumoren
• vaataandoeningen

Voordelen van een optomap-onderzoek

Een onderzoek met de Optomap camera kan worden uitgevoerd zonder dat de pupillen worden wijd gesteld. Na het onderzoek kunt u normaal zien en kunt u zelf autorijden.

In een fractie van een seconde maakt het ultramoderne systeem digitale opnames van uw netvlies. Een bereik van 200° van de oogachtergrond is daarbij mogelijk. Hierdoor wordt een goede indruk van de toestand van uw netvlies verkregen.

Waar veel patiënten zich niet van bewust zijn:

Veranderingen aan het netvlies kunnen op aanwezigheid van hoge bloeddruk, diabetes of het risico op een beroerte of hartaanval wijzen! Met een uitgebreid netvliesonderzoek kunnen kleine aanwijzingen worden opgespoord, lang voordat symptomen zich openbaren of voordat er pijn optreedt. Geen enkel ander menselijk orgaan geeft op een dergelijke manier inzicht in de toestand en de functie van de bloedvaten. Het netvlies weerspiegelt de toestand van de kleine bloedvaten van het totale lichaam. Functionele verstoring van de micro-vaten, die vaak aan vaataandoeningen vooraf gaat, kunnen daardoor in een vroeg stadium worden herkend en behandeld.

Geachte patiënt(e),

onze taak als zorgverlener is het om de zorg voor onze patiënten te waarborgen, zowel nu als in de toekomst. Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en de infectieketen te onderbreken, hanteren wij de 3 G-maatregel:

G voor Gevaccineerd
G voor Getest
G voor Genezen

Neem daarnaast volgende basisregels in acht:

Afstand:                 Hou 1,5 m afstand.
Hygiëne:                Ga uw handen desinfecteren.
Mondkapjesplicht: Draag een FFP-2- of medisch mondkapje.